از اعلام «زنگ خطر» تا «هزار و یک راه»‌ی که باید پیمود

شماره مطلب:
1122
شنبه 1400/08/15 10:53
تولید موشن گرافیک‌‌هایی با هدف طرح معضلات و ارائه راهکارها

از اعلام «زنگ خطر» تا «هزار و یک راه»‌ی که باید پیمود

موشن گرافیک‌های «فرهنگ برهنگی»، «زنگ خطر» و «هزار و یک راه» توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی تولید می‌شود.

موشن گرافیک‌های «فرهنگ برهنگی»، «زنگ خطر» و «هزار و یک راه» توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی تولید می‌شود. بنا بر‌ گزارش روابط عمومی موسسه، با توجه به تغییر ذائقه‌ی مردم و ظهور اشکال مختلف بیانی و ارتباطی میان رسانه و مخاطب، تولید موشن گرافیک‌هایی با موضوعات دامنه‌دار هم‌چون «فرهنگ پوشش» جزئی از سیاست تولیدی موسسه‌ی اندیشه‌ی شهید آوینی قرار گرفت تا از این طریق با بخشی دیگر از گستره‌ی مخاطبان ارتباط مفهومی برقرار شود.

«حامد بارئی طبری»؛ تهیه‌کننده و کارگردان این آثار به خبرنگار موسسه، گفت: یکسری از موضوعات را برای اجرای موشن‌گرافیک انتخاب کردیم. برای مثال، موشن‌گرافیک «فرهنگ برهنگی» به تاریخچه‌ی پوشش در ایران می‌پردازد و این فرهنگ را با فرهنگ‌های بیگانه مقایسه می‌کند. این موشنگرافیک در هر قسمت به آسیب‌های مختلفی که فرهنگ برهنگی در جوامع به جا می‌گذارد، خواهد پرداخت. ما با نگاهی انتقادی نسبت به نحوه‌ی پوشش در جوامع به ظاهر پیشرفته به این مساله خواهیم پرداخت که این نوع انتخاب چه ناهنجاری‌ها و مشکلاتی به همراه داشته است.

«بارئی‌طبری» درباره‌ی تولید موشن‌گرافیک «هزار و یک راه»، توضیح داد: این مجموعه در حوزه‌ی اقتصادی بنا دارد که به جایگزین‌های صادرات نفت بپردازد و به صنایع و محصولاتی اشاره می‌کند که می‌تواند اقتصاد ما را از تک قطبی‌بودن خارج کند و در حوزه های مختلفی قابل انجام است، مثل صدور داروهای گیاهی یا رونق گردشگری مذهبی که به نوعی می‌تواند مختص کشور ما باشد. وی افزود: این مجموعه به شکل مفصل در 40 قسمت تدارک دیده شده است و رویکرد اصلی‌اش، فعال‌سازی بخش‌های مختلف اقتصاد است تا با رفع مشکلات، به تقویت این بخش‌ها بپردازیم. چرا که ما در این مجموعه جدا از طرح مساله و معضل به دنبال ارائه‌ی راهکارها هستیم و تنها به بیان مشکلات بسنده نمی‌کنیم.

«بارئی‌طبری» درباره‌ی تولید موشن‌گرافیک «زنگ خطر» گفت: بحران پیری در کشورمان و بالا رفتن سن جمعیت و مخاطراتی که از بابت عدم توجه به فرزندآوری ایجاد می‌شود، زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود. موشن‌گرافیک «زنگ خطر» در 40 قسمت، تهدیدات و معضلات خانواده‌ها و تنهایی بچه‌ها را بررسی می‌کند. وی افزود: ما حتی از تجربیات موفق کشورهای دیگر برای افزایش جمعیت در این موشن‌گرافیک استفاده می‌کنیم و با دیدگاه‌های مختلف روانشناختی و جامعه‌شناختی به مشکلات می‌پردازیم. از طرفی این موشن گرافیک ضمن اعلام خطر به سراغ راهکارهایی جهت دور شدن از بحران می‌رود. وی اضافه کرد: هر قسمت از این مجموعه‌های موشن‌گرافیکی، 90 ثانیه می‌باشد و تحقیقات و روند تولید کار برای هر پروژه حدود 4 ماه زمان بُرده است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X