اکران در «هنر و تجربه» بدون تبلیغات جدی به نتیجه نمی‌رسد

شماره مطلب:
2045
یکشنبه 1401/02/25 10:42
حسین شهابی:

اکران در «هنر و تجربه» بدون تبلیغات جدی به نتیجه نمی‌رسد

کارگردان «روز روشن» معتقد است بدون تبلیغات و آگاه کردن مخاطب از فیلم‌ها و سانس‌های «هنر و تجربه»، نمایش فیلم‌ها نتیجه ندارد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، حسین شهابی کارگردان سینما که پیش از این تجربه نمایش فیلم خود با نام «بی صدا» را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» داشته است، گفت: متاسفانه طی سال‌های فعالیت گروه سینمایی «هنر و تجربه»، به این نتیجه رسیده ایم که از سینمای «هنر و تجربه» حمایت نمی شود. نباید فراموش کرد فیلم هایی که در این گروه سینمایی نمایش داده می شود، اکثرا فیلم های ارزان قیمت هستند و صاحبان آثار زمانی که بودجه کافی برای تولید یک فیلم ندارند بی شک پولی هم برای تبلیغ فیلم خود ندارند.

این کارگردان ادامه داد: نبود تبلیغ مناسب برای فیلم های این سینما، سبب شد تا بسیاری از مخاطبان از زمان اکران این فیلم ها آگاه نشوند و نتوانند برای دیدن آن به سینماها بروند.

کارگردان «حراج» بیان کرد: می توان گفت یکی از ضعف های «هنر و تجربه» نبود فضا و یا زمان ثابت برای اکران فیلم های هنری و تجربی بود. البته این را هم نباید فراموش کرد که استقبال از سینمای «هنر و تجربه» نیاز به فرهنگسازی مناسب است، این موضوع را باید جدی گرفت که استقبال  گسترده از فیلم‌های اکران شده در این گروه سینمایی نمی شود که بتواند درآمد و یا بازگشت سرمایه قابل توجهی داشته باشد.

این هنرمند توضیح داد: در واقع گروه «هنر و تجربه» و فیلمسازان این نوع سینما دست به دست هم می‌دهند تا چنین آثاری به نمایش گذاشته شود، اما این مسئولان سینمایی هستند که باید از چنین سینمایی حمایت کرده تا فرهنگ لازم برای تماشای این فیلم ها فراهم شود.

شهابی در پایان گفت: بی شک مدیران و مسئولان تازه «هنر و تجربه» به خوبی با مشکلات این سینما آشنا هستند و می‌دانند فیلمسازان برای حل مشکلات نیاز به حمایت مدیران دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X