ایجاد شورای‌ همکاری بین‌الملل سینما

شماره مطلب:
1178
یکشنبه 1400/08/23 01:10

ایجاد شورای‌ همکاری بین‌الملل سینما

جلسه‌ی مشترک رئیس سازمان سینمایی و سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف دستیابی به برنامه‌ی همکاری جامع برای تقویت حضور پُررنگ سینمای ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی برگزار شد.

«محمّد خزاعی» در جلسه‌ی مشترک رئیس سازمان سینمایی و سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف دستیابی به برنامه‌ی همکاری جامع برای تقویت حضور پُررنگ سینمای ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف سطح نفوذ سینمای ایران در کشورهای منطقه نسبت به سایر کشورها بسیار کم است که علل مختلفی دارد و طبعاً بخشی از این علت‌ها به عملکرد خودمان و بخشی دیگر به ساختار فرهنگی آن کشورها مربوط می‌شود. وی با بیان این‌که نقش سفرا و رایزن‌های فرهنگی در روابط کشورها بسیار مهم است، ادامه داد: اگر وزارت امور خارجه، سینما را در تعاملات بین‌المللی، حضور در بازارهای منطقه‌ای و ساخت فیلم و تولیدات مشترک کمک کند، می‌توانیم گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس سازمان سینمایی از تشکیل «شورای‌ همکاری بین‌الملل سینما» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: وظایف این شورا، آسیب شناسی حضور سینمای ایران در منطقه و جهان و هم‌چنین، ارائه‌ی راهکارهایی برای استفاده از فرصت‌ها با هدف اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی و تولیدات مشترک به صورت تخصصی است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X