برگزاری آیین اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران / خزاعی: سینمای اسلامی را محقق خواهیم کرد

شماره مطلب:
8630
چهارشنبه 1402/08/3 07:39

برگزاری آیین اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران / خزاعی: سینمای اسلامی را محقق خواهیم کرد

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در سالن همایش‌های برج میلاد با اجرای محمد سلوکی و حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد؛ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، علیرضا اسماعیلی دستیار و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی، یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، غلامرضا نجاتی مدیر مرکز حراست سازمان سینمایی، غلامرضا منتظری نماینده مجلس، نقی نعمتی، بنیامین هفت لنگ، نادره ترکمانی، علیرضا دهقان، مرتضی رزاق کریمی، عادل تبریزی، غلامرضا نجاتی، طیبه فلکیان، آرش رواده، علی توکلی، میثم کریمی، هادی شریعتی، فواد جوان، مهاجر توحیدپرست، سعید قطبی‌زاده، سعید نجاتی، مهدی حیدری، محمدرضا سامیان، امیرمهدی صادقی، حامد جعفری و...؛ فعالان داخلی و خارجی عرصه سینما و علاقمندان به هنر هفتم آغاز شد، تا بعد از 5 روز رقابت میان آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف این جشنواره  سینمایی و استقبال پرشور علاقمندان به هنرهفتم؛ برگزیدگان معرفی شوند.

محمدخزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور نیز گفت: جشنواره امسال نقطه عطفی در جشنواره‌های سینمایی بود که از چند جهت می‌توان آن را بیان کرد. اولا در بررسی‌های اجمالی که بنده نسبت به دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه در منطقه و دنیا داشتم، چنین استقبالی از حیث تکثر آثار در بخش داخلی و خارجی بی نظیر بود.

خزاعی در ادامه افزود: دوم، موضوع تنوع ژانر است که سیاستگذاری سازمان سینمایی بود و امسال به بار نشست و کارگردان‌های مختلف آثاری در ژانرهای مختلف عرضه کردند و  سوم، نگاه جدید به شهرستان ها بود. باید اشاره کنم که شاهد حضور بالای 55 درصد فیلمسازان شهرستانی در جشنواره بودیم.‌

به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور چهارم، تنوع موضوعی و نگاه جدی به آداب و رسوم و موضوعات اصلی کشور بود که خوشبختانه آن هم رخ داد و آخرین موضوع نیز نسل جوان و امیدوار و با انرژی بود که با تکنیک بالا آثار فاخری را خلق کرده بودند. 

خزاعی همچنین تاکید کرد: من اکثر فیلم‌ها را دیدم و به خود بالیدم که چنین نسلی از سینماگران در کشور پرورش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مسائل جدی کشور مثل جمعیت و فرزندآوری در جشنواره دیده می‌شد. در تفاوت این دوره باید بگویم نسلی جوان و امیدوار دیدیم که آثار قابل اعتنایی خلق کرده بودند.من اکثر فیلم‌ها را دیدم و بر خود بالیدم که چنین نسلی در کشور پرورش پیدا کردند اما دو نکته می‌گویم یکی از مهمترین کشورهای جهان اسلام در حوزه سینما جمهوری اسلامی است. ما در دنیا صاحب سینما هستیم و در کشورهای تمام مکاتب دینی جمهوری اسلامی جزو کشورهای معتبر است

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X