بی‌واسطه با مردم برای رسیدن به «انتخاب شایسته»

شماره مطلب:
2932
چهارشنبه 1400/03/5 11:18
گفت‌و‌گو با «مجتبی آذری»؛ کارگردان برنامه‌ی «صندلی من 2»

بی‌واسطه با مردم برای رسیدن به «انتخاب شایسته»

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، همه‌ی گفته‌ها و نکته‌ها حول یک دغدغه‌ی ملی می‌چرخد و آن دست‌یابی به «انتخاب شایسته» می‌باشد. انتخابی که در چند دقیقه صورت می‌گیرد ولی ثمرات و تبعاتش سال‌ها با کشور و مردمانش خواهد بود. از این رو تولید برنامه‌ی «صندلی من» در راستای دستیابی به اصلح‌ترین انتخاب در موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی شکل گرفت و به پخش تلویزیونی رسید. «مجتبی آذری»؛ کارگردان مجموعه برنامه‌ی «صندلی من» که دومین فصل آن این شب‌ها از شبکه‌ی یک سیما پخش می‌شود، در گفت‌و‌گو با سایت خبری موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی، در خصوص اهداف شکل‌گیری این مجموعه، گفت.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، همه‌ی گفته‌ها و نکته‌ها حول یک دغدغه‌ی ملی می‌چرخد و آن دست‌یابی به «انتخاب شایسته» می‌باشد. انتخابی که در چند دقیقه صورت می‌گیرد ولی ثمرات و تبعاتش سال‌ها با کشور و مردمانش خواهد بود. در این میان رسانه‌ی فراگیر «ملی» با توجه به گستره‌ی نگاه مخاطبانش می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. از این رو تولید برنامه‌ی «صندلی من» در راستای دستیابی به اصلح‌ترین انتخاب در موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی شکل گرفت و به پخش تلویزیونی رسید. «مجتبی آذری»؛ کارگردان مجموعه برنامه‌ی «صندلی من» که دومین فصل آن این شب‌ها از شبکه‌ی یک سیما پخش می‌شود، در گفت‌و‌گو با سایت خبری موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی، در خصوص اهداف شکل‌گیری این مجموعه، عنوان کرد: ما در این برنامه به‌طور مستقیم سراغ مردم در مناطق مختلف کشور می‌رویم تا بی‌واسطه، درد دل‌ها و انتظارات خود را از انتخابات و افراد مدنظر اعلام کنند. سوال کلیدی ما در «صندلی من» این است که «اگر شما رئیس جمهور شوید، چه کار خواهید کرد؟» ما برخلاف پاسخ‌های کلیشه‌ای دنبال این هستیم که مردم در این زمینه فکر کنند و ببینند چه افرادی با چه مشخصاتی دغدغه‌ی مردم را دارند.

این کارگردان در خصوص تفاوت‌های دومین فصل از «صندلی من» نسبت به فصل اول آن توضیح داد: ما جدا از اعلام دیدگاه‌های مردم و کارشناسان و فعالان سیاسی، در «صندلی من 2» با تولید آیتم طنزی در خصوص مناظرات انتخاباتی، به دنبال این هستیم که اخلاق انتخاباتی را هم مطرح کنیم. باید بداخلاقی‌های انتخاباتی آسیب‌شناسی شود و ما به سهم برنامه‌ای که هر روز در 15 دقیقه پخش می‌شود، مناسبات اشتباه انتخاباتی را نقد می‌کنیم تا افراد جوگیر فضا نشوند.»

«مجتبی آذری» با توجه به ویژگی خاص این برنامه که حضور در همه‌ی استان‌های کشور و توجه به آرای همه‌ی مردمان ایران می‌باشد، عنوان کرد: ما حتی سعی کردیم گروه تولید را به شهرهایی غیر از مراکز استان‌ها ببریم و به روستاها هم سر بزنیم. در شرایط سخت و عجیبی هم کار کردیم ولی خوشبختانه همت بچه‌ها این بود که این کار انجام شود.

وی با اشاره به دشواری کار در شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: برای تولید فصل اول هم مشکلات درگیر شدن با کرونا را داشتیم و در سری قبل هم بعد از این که تولید به پایان رسید، یکسری از علائم بیماری در بچه ها دیده شد که چون اوایل شیوع کرونا بود و هنوز اطلاعات زیادی وجود نداشت، بچه‌ها بی‌اطلاع از وجود بیماری بودند. در این فصل هم خیلی درگیر ماجرای کرونا بودیم اگر چه تیم تولید ما هم تغییراتی پیدا کرد ولی کار در این شرایط و وضعیت بد آب‌و‌هوایی سختی‌های زیادی داشت.

«آذری» با تاکید به این که «صندلی من» به دور از ایجاد هرگونه هیجان کاذب نزد مخاطب، در پی بروز «تفکر» برای رسیدن به گزینه‌ی اصلح در انتخابات می‌باشد، اضافه کرد: ما در هر برنامه شاید در حدود 10 دقیقه حرف‌های مردم را پخش می‌کنیم که عصاره‌ی حرف‌هایی است که مردم با ما در میان گذاشتند و نشان می‌دهد که مردم دغدغه‌های زیادی برای زندگی دارند و مساله‌ی انتخابات برایشان مهم است. ما سعی کردیم صدای مردمِ مناطق مختلف کشور باشیم تا با مسئولان حرف‌های خود را مطرح کنند. از طرفی از کاندیداهای دوره‌های گذشته و افراد شناخته شده‌ی سیاسی هم دعوت کردیم که در برنامه حاضر باشند، هر چند بعضی از آن‌ها این دعوت را نپذیرفتند ولی تلاش گروه «صندلی من» این است که با تولید آیتم‌های مختلف به مردم برای رسیدن به انتخاب درست کمک کند.

شایان ذکر است که برنامه‌ی «صندلی من 2»، تولید موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی و کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه‌ی یک سیما به تهیه‌کنندگی «محمد حشمتی‌منش» و کارگردانی «مجتبی آذری» است که در 31 قسمت هر شب ساعت 30: 20 از شبکه‌ی یک سیما پخش می‌شود.

img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X