رهایی از چهارچوب‌های زندگی و ذهنی با ساخت یک انیمیشن

شماره مطلب:
765
چهارشنبه 1400/04/9 10:33

رهایی از چهارچوب‌های زندگی و ذهنی با ساخت یک انیمیشن

مسعود قدسیه مشغول نگارش داستان انیمیشن «در ستایش یک رنگ» درباره رهایی از چهارچوب‌های زندگی و ذهنی است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مسعود قدسیه درباره ساخت انیمیشن «در ستایش یک رنگ» توضیح داد: در حال نگارش قصه‌ای محیط ‌زیستی هستم که در شهری مرموز روایت می‌شود. در این شهر مردم به دلیل آلودگی هوا از ماسک و نقاب استفاده می‌کنند علت این آلودگی کارخانه‌ای است که ایجاد آلودگی می‌کند و مردم شهر، کارگران همین کارخانه هستند.

وی در خصوص دلیل انتخاب این سوژه گفت: روزهای کرونایی و استفاده از ماسک از یک جهت و دغدغه‌های زیست محیطی از سوی دیگر باعث شد قصه ای را انتخاب کنم که در آن آدم‌ها مجبور به زندگی در شهری هستند که باید با استفاده از اکسیژن و ماسک در آن زندگی کنند. البته ماسک و نقاب این آدم‌ها متفاوت است و چهره‌ای حیوانی از آن‌ها می سازد. مردمی با زندگی مکانیکی که در چهارچوب‌های ذهنی و زندگی گرفتار شده‌اند و رهایی از این شرایط اهمیت خاصی دارد.

کارگردان انیمیشن «خاطره نمناک» با بیان این که انیمیت این انیمیشن که تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد پیش بینی کرد که این اثر 10 دقیقه‌ای نیمه دوم سال آینده آماده نمایش شود.

عوامل تولید انیمیشن «در ستایش یک رنگ» هنوز قطعی نشده‌اند و مسعود قدسیه کارگردانی، تهیه کنندگی و نگارش این اثر را برعهده دارد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X