زیبایی‌های «پل طبیعت» در قاب «ماندگار»

شماره مطلب:
989
چهارشنبه 1400/07/14 14:22
ساخت مجموعه‌ مستندی درباره‌ی دستاوردها و خدمات جمهوری اسلامی ایران

زیبایی‌های «پل طبیعت» در قاب «ماندگار»

مجموعه‌ی «ماندگار» با نگاهی به جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت‌های توریستی و قابلیت‌های طراحی و ساخت مراکز تفریحی و خدماتی در موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی به تولید می‌رسد.

مجموعهی «ماندگار» با نگاهی به جاذبههای گردشگری، ظرفیتهای توریستی و قابلیتهای طراحی و ساخت مراکز تفریحی و خدماتی به تولید میرسد. این مجموعه که محصول موسسهی فرهنگی هنری اندیشهی شهید آوینی است، درصدد میباشد که در هر قسمت تصاویری نادیده از زیباییهای نقش بسته در مراکز تفریحی بنا شده در سالهای پس از انقلاب را به نمایش درآورد و در اولین قسمت به سراغ «پل طبیعت» در اراضی عباسآباد تهران رفته است. «حمزه علیرضایی»؛ تهیهکننده و کارگردان این مجموعه، با اشاره به ظرفیتهای گردشگری در کشور، به خبرنگار موسسه گفت: ما در این مجموعه به دنبال این هستیم تا ابتکار به رفته در فضاها و سازههای بعد از انقلاب را برای مخاطب نشان دهیم. در این مجموعه، مراکزی را که دارای ایدهی جالبی هستند و یا فضاهای چشمگیری دارند، از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهیم و ابعاد مختلف آن فضا را برای مخاطب نمایش میدهیم.

«علیرضایی» درباره‌ی اولین قسمت این مجموعه، گفت: ما در اولین گام سعی کردیم «پل طبیعت» را از جنبه‌های مختلف نشان دهیم. مثلاً عنوان می‌شود که در طراحی «پل طبیعت» از معماری اسلامی ایرانی مثل سی‌و‌سه پل یا پل خواجوی اصفهان الهام گرفته شده است و این تفکر سنتی به شکل مدرن درآمده است. بخش دیگر مستند هم درباره‌ی ظرفیت‌ها، دسترسی مردم و موقعیت جغرافیایی آن است. ما سعی کردیم در عین مفرح بودن و مخاطب پسندبودن مستند، اطلاعات مفیدی را درباره‌ی شکل طراحی و کیفیت فضا به مخاطب ارائه دهیم.

کارگردان مجموعه‌ی مستند «ماندگار» افزود: ما فعلاً از جاذبه‌های تهران شروع می‌کنیم و سپس به مراکز زیبای استان‌های مختلف می‌رویم. هر قسمت از این مجموعه، 30 دقیقه است و ما به شکلی مخاطب‌پسند سعی می‌کنیم که فضاهای مناسب  برای بازدید مردم را معرفی کنیم. ترجیح مستند، معرفی بوستان‌ها و مراکز تفریحی ساخته شده در سال‌های پس از انقلاب است و سعی می‌کنیم از طریق متن نریشن و نیز حجم گرافیک بالایی که در مستند وجود دارد، اطلاعات مفیدی را برای مخاطب فراهم بسازیم.

این مستندساز درباره‌ی فرم به کار رفته در مستند «پل طبیعت»، به خبرنگار موسسه، گفت: پلان‌های هوایی زیادی در مستند استفاده می‌شود و سعی می‌کنیم ضمن نشان دادن زنده‌بودن فضای مورد اشاره با حضور مردم، به شکل حرفه‌ای ابعاد مختلف آن منطقه را نمایان کنیم. تلاش ما این بوده که اثری سطحی و شتاب‌زده تولید نشود و براساس تحقیقات و جاذبه‌های تصویری، به جوهره‌ی فضا برسیم و با نگاهی تحلیلی و جذاب، کار دلنشینی برای مخاطبان بسازیم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X