ساخت فیلمی سینمایی با موضوع دفاع از فرهنگ و سنت محلی

شماره مطلب:
1255
سه شنبه 1400/09/2 11:43

ساخت فیلمی سینمایی با موضوع دفاع از فرهنگ و سنت محلی

یک کارگردان و نویسنده سینما گفت: «بچه‌های دشت» روایتگر زندگی آن دست از افرادی می‌باشد که در دفاع از فرهنگ سنتی و محلی خویش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در پی آن هستند که در راستای اصل بازگشت به خویشتن قدم بردارند بازگشت به خویشتنی که ریشه در کهن الگو‌ها دارد.

یک کارگردان و نویسنده سینما گفت: «بچه‌های دشت» روایتگر زندگی آن دست از افرادی می‌باشد که در دفاع از فرهنگ سنتی و محلی خویش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در پی آن هستند که در راستای اصل بازگشت به خویشتن قدم بردارند بازگشت به خویشتنی که ریشه در کهن الگو‌ها دارد. «اسماعیل مسعودی» در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فیلم سینمایی خود با نام «بچه‌های دشت» گفت: در فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» سعی شده معایب و مزایای مبحث مهاجرت از روستا به شهر‌ها و یا از شهر‌ها به روستا‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی در همین رابطه اظهار کرد: قصه این فیلم در لابه لای روایت‌های خود برخی خرده فرهنگ‌ها و رسومات منطقه سرحد و اقلید از توابع شیراز را به تصویر خواهد کشیده و آداب و رسوم برگزاری مراسم ازدواج در این منطقه از شیراز از جمله موضوعاتی خواهد بود که «بچه‌های دشت» آن را برای مخاطب واکاوی خواهد کرد.

مسعودی با بیان اینکه این فیلم هم اکنون مرحله تدوین را پشت سر می‌گذارد و صداگذاری آن نیز همزمان درحال انجام است اظهارداشت: با توجه به قصه بومی فیلمنامه «بچه‌های دشت» و پتانسیل موجود در استان فارس، سرحد و اقلید این فیلم از بازیگران بومی با گویش محلی بهره برده است همچنین با توجه به گفت‌وگو‌هایی که با همکاران در بخش بین الملل صورت گرفته احتمال حضور و اکران این فیلم در جشنواره‌های خارجی وجود خواهد داشت.

این کارگردان و نویسنده سینما گفت: «بچه‌های دشت» روایتگر زندگی آن دست از افرادی می‌باشد که در دفاع از فرهنگ سنتی و محلی خویش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در پی آن هستند که در راستای اصل بازگشت به خویشتن قدم بردارند بازگشت به خویشتنی که ریشه در کهن الگو‌ها دارد. کهن الگو‌هایی بکر که سمبل هویت این دست از انسان‌ها محسوب می‌شود. همچنین این فیلم تلاش می‌کند در ابعاد مختلف به چالش‌های نسل گذشته و امروزی بپردازد. دونسلی که هرکدام با فرهنگ‌های مختلف پایه گذاری شده اند. اما «بچه‌های دشت» تلاش می‌کند که این دونسل را به هم نزدیک کند و پویشی دسته جمعی درجهت رسیدن به یک وحدت جمعی برای آبادانی یک وطن شکل دهد.

مسعودی بابیان اینکه در این فیلم «بچه‌های دشت» سعی شده موضوع بازگشت به هویت، حفظ اصالت و ریشه‌ها و همچنین نحوه ارتباط صحیح با نوجوانان به چالش کشیده شود ابراز کرد: استفاده از بازیگران بومی در کنار بازیگران مطرح استان فارس به منظور انتقال تجربه، دانش و شناسایی و حضور هنرمندان بومی از نقاط قوت این کار محسوب می‌شود همچنین بهره گیری از گویش محلی، پرداختن به آداب و رسوم و سنت‌ها و جغرافیای منطقه یکی از موضوعات قابل توجه در این فیلم است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X