سبک‌های مختلفی از فیلمسازی را در «سینماحقیقت» می‌بینیم

شماره مطلب:
1332
شنبه 1400/09/13 12:47
ماریا ماوتی؛ عضو هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت»

سبک‌های مختلفی از فیلمسازی را در «سینماحقیقت» می‌بینیم

عضو هیات انتخاب مستندهای نیمه بلند مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» معتقد است سبک‌های مختلفی از فیلمسازی را در این دوره می‌توان دید.

ماریا ماوتی؛ عضو هیات انتخاب بخش «نیمه بلند» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر آثار سینمای مستند به خبرنگار موسسه اندیشه شهید آوینی، گفت: «سینماحقیقت» طی دوره‌های برگزاری خود در  ارتقای کیفیت آثار مستند تاثیرگذار بوده است، خیلی از فیلم‌های تولید شده تریبونی جز این جشنواره ندارند و شاهد دیده شدن آن‌ها در «سینماحقیقت» هستیم. می‌توان گفت این جشنواره به مقدار زیادی در سطح کیفی آثار تاثیرگذار بوده است و نمی‌شود این مساله را انکار کرد.

او درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از جشنواره‌های کشور در طول دوره کرونا به صورت حضوری برگزار شدند، جشنواره «سینماحقیقت» به دلیل تصمیم‌گیری افرادی که وظیفه سیاستگذاری برای سینمای ایران را دارند به سمت اکران آنلاین رفته است. در دوره گذشته که اولین دوره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بود مشاهده کردیم که فیلم‌های جشنواره توسط افراد مختلف در شهرستان‌ها دیده شد.


«ماوتی» درباره چالش‌های هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: من افتخار این را داشتم که به تماشای فیلم‌های دوستان و همکارانم بنشینم اما هنگام قضاوت به اسم‌ها دقتی نداشتم و سعی کردم براساس کم و کیف مستندها به آن‌ها رای دهم. برای من مسئولیت سنگین، سخت و دشواری بود چراکه بسیاری از آثار به دیده شدن نیاز دارند و باید به آن‌ها کمک کرد.
کارگردان فیلم «مادر» در پایان درباره پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تاکید کرد: باتوجه به فیلم‌های انتخاب شده، جشنواره خوبی را شاهد خواهیم بود. تلاش کردیم براساس قصه‌ها، روایت‌ها و پژوهش‌های انجام گرفته شده، فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که با یکدیگر متفاوت باشند و ترکیبی از سبک‌های متفاوت را در جشنواره شاهد باشیم.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X