سریالی که از «کیمیا» هم بهتر می‌شود

شماره مطلب:
1499
سه شنبه 1400/10/14 02:56
گفت‌و‌گو با «هادی دیباجی»؛ سال‌ها بعد از «سیب و سلما» و با حضور در «برف بی‌صدا می‌بارد»

سریالی که از «کیمیا» هم بهتر می‌شود

«هادی دیباجی» به دلیل مشخصات نهفته در چهره‌اش با نقش‌های مثبت بیشتر شناخته می‌شود. بازیگری که فرزند شهید است و با ایفای نقش طلبه‌ای جوان در فیلم «سیب و سلما» مورد توجه قرار گرفت. حالا 11سال از ساخت آن فیلم می‌گذرد و او نقش‌های مختلف دیگری را هم ایفا کرده است. «هادی دیباجی» این روزها با سریال تلویزیونی «برف بی‌صدا می‌بارد»، بعد از مدتی دوری مجدداً در تلویزیون دیده می‌شود. در این فاصله کوتاه که «دیباجی» بیشتر در پشت صحنه‌ی سینما فعال بود، دو سریال متفاوت «گاندو» و «احضار» هم با نقش‌آفرینی‌اش همراه شد.

 «هادی دیباجی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت موسسه‌ی اندیشه‌ی شهید آوینی دربارهی تازه‌ترین فعالیت خود گفت: وقتی در ابتدا پیشنهاد بازی در سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به من داده شد، با وجود سه ضلع شناخته‌شده‌ی این کار خیلی مشتاق شدم که با پروژه همکاری کنم. آن سه نفر آقایان «پوریا آذربایجانی»؛ کارگردان سریال بود که آثارش را دنبال می‌کردم و قبل از این شرایط کار کردن با ایشان را پیدا نکردم. آقای شفیعی که کارنامه‌ی درخشانی به عنوان تهیه‌کننده دارند و مرحوم بهبهانی‌نیا که فیلمنامه‌های زیبایی در زمان حیات نوشته بودند.

«هادی دیباجی» درباره‌ی نقش آفرینی‌اش در سریال جدید شبکه‌ی سه سیما گفت: وقتی برای نقش «سعید» انتخاب شدم و پیش آقای آذربایجانی؛ کارگردان سریال رفتم. ایشان اطلاع نداشتند که من فرزند شهید هستم و وقتی که این موضوع را فهمید، تاکید کرد که من حتماً این نقش را بازی کنم و به این مساله اعتقاد داشت. این شخصیت به نوعی نماینده‌ی رزمندگان و آزادگانی است که در آن دوران زندگی میکردند و اعتقادات خاصی داشتند.

وی افزود: در ابتدا به من صد قسمت از فیلمنامه را دادند که بخوانم و جذب فیلمنامه شدم. همه‌ی افرادی که در این پروژه هستند، به دلایلی که من عنوان کردم، قبول کردند که در کار باشند. فکر می‌کنم تیم خیلی خوبی به وجود آمد و این سریال می‌تواند مورد توجه مخاطبان باشد. ما حدود یک سال و نیم است که با این پروژه همکاری داریم و با وجود این که من زیاد هم بازی ندارم، ولی به خاطر حفظ راکورد بازیگری به جز چند مورد نتوانستم با پروژه‌های دیگر همراهی کنم.

«دیباجی» ادامه داد: نقشی که به من پیشنهاد شد، به لحاظ کاراکترسازی و ویژگی‌هایی که دارد، خیلی خاص است. شخصیتی که کم حرف می‌زند و وارد مجادلات خانوادگی نمی‌شود و کلاه مخصوصی هم به سر دارد که شاید برخی بگویند اشاره به یک شخصیت شناخته شده داشته باشد که این چنین نیست. این شخصیت معمولاً کمتر دیده می‌شود ولی نقش موثری در داستان دارد و در جنگ هم حضور پیدا می‌کند. نگاه این شخصیت برای من جالب بود و از برخی هم که سوال کردم، اشاره به ویژگی‌های متفاوت این کاراکتر داشتند.

بازیگر سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» در پاسخ به این پرسش که طولانی بودن یک سریال باعث فرسایش بازیگران و عوامل نمی‌شود، گفت: به نظر من از قسمت 10 به بعد تازه این سریال شروع می‌شود و قبل از آن مقدمه‌چینی است. من آن زمان به آقای بهبهانی‌نیا گفته بودم که این سریال از کیمیا هم بهتر خواهد شد. چرا که قصه‌ی پُرکشش و جذابی دارد و ما به جز تهران در شهرهایی مثل رفسنجان هم لوکیشن داریم. این بازیگر در پاسخ به این که دلیل دوری‌اش از سینما چه بوده است، گفت: من خودم تصمیم گرفتم که تجربیات بیشتری در طی 2،3 سال به دست بیاورم و بیشتر فعالیت‌هایم در پشت صحنه‌ی سینما بود و چندان تمایلی به حضور در جلوی دوربین نداشتم، البته چند بازی هم کردم. به هر حال نیاز داشتم که بیشتر در مورد امکانات فنی سینما تجربه پیدا کنم و فکر می‌کنم شرایط خوبی را دنبال کردم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X