طلبه‌ای که شغل و درآمد خود را برای تبلیغ دین در روستا رها کرد

شماره مطلب:
8690
شنبه 1402/08/20 10:12

طلبه‌ای که شغل و درآمد خود را برای تبلیغ دین در روستا رها کرد

حاج‌آقا داوری با وجود اینکه شغلی خوب و با درآمد بالا در شهر و دیار خود داشت، همه را رها و کوچ کرد تا در روستا تبلیغ دین کند. او می‌گوید: « به فعالیت تبلیغی علاقه زیادی دارم برای همین حاضر شدم با مبلغ بسیار ناچیز، کار تبلیغی کنم.»

انجام فعالیت‌های تبلیغی در کنار شیرینی‌هایش همواره سختی‌هایی را نیز به دنبال دارد، اما با این وجود کسانی هستند که با وجود داشتن شرایط شغلی مناسب با درآمد بالا در دیار خود، به عشق انجام کار تبلیغی شغل خود را رها می‌کنند و با فاصله گرفتن از شهر و دیارشان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و تمام سختی‌های تبلیغ را به جان می‌خرند و به انجام کار تبلیغی و فرهنگی روی می‌آورند.

حجت‌الاسلام حسین داوری متولد سال ۱۳۷۲، دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه و از طلبه‌های جوانی است که حدود ۱۲ سالی می‌شود که مشغول انجام فعالیت تبلیغی است. او پس از سال‌ها خدمت تبلیغی در شهرستان شبستر، اکنون در مسجد جامع و مسجد امام حسن عسکری(ع) محله ایزد خلیل شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی، رسالت خود را پیش می‌برد و حدود ۸ ماه است که به عنوان مسئول اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به فعالیت می‌پردازد.

او در شهرستان شبستر فعالیت رسانه‌ای گسترده ای داشت و سعی می‌کرد با گفت‌وگو با علما و جانبازان و کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس با رشادت‌های خود در جبهه‌های جنگ حاضر بودند، ویدئوهایی را از زندگی و روایت‌های شنیدنی آنان تهیه و از طریق فعالان مجازی منتشر کند.

حاج آقا داوری علی رغم اینکه از شرایط شغلی خوبی با درآمد بالا در شهر و دیار خودش برخوردار بود، زندگی در غربت و انجام کار تبلیغی را برگزید که در این باره بیان می‌کند: «من قبلاً از سوی اداره تبلیغات اسلامی مرند به عنوان ناظر ذبح شرعی در جهاد کشاورزی فعالیت داشتم و حقوق متوسطی دریافت می‌کردم، اما به دلیل علاقه شدیدم به فعالیت تبلیغی حاضر شدم با مبلغ بسیار ناچیزی به کار تبلیغی مشغول شوم و از دیار خودم به سوی مناطق دیگر کوچ کنم.»

او حالا در شهرستان ورزقان کارهای فرهنگی خود را آغاز کرده و به همراه همسر طلبه‌اش هر هفته چندبار به مدارس شهرستان سرکشی می‌کنند و هر اقدام فرهنگی که از آنان ساخته باشد برای دانش آموزان و نسل امروزی انجام می‌دهند تا نقشی در تربیت نسلی مومن و انقلابی ایفا کرده باشند.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X