عباس عسگری: «لوپتو» قابلیت رقابت با انیمیشن‌های خارجی را دارد

شماره مطلب:
3260
چهارشنبه 1401/12/10 02:03

عباس عسگری: «لوپتو» قابلیت رقابت با انیمیشن‌های خارجی را دارد

کارگردان فیلم «لوپتو» از سینمای انیمیشن می‌گوید: لوپتو در طول اکران، مخاطب خوبی داشته و وقتی در طول یک‌ماه و اندی صدرنشین گیشه سینما بوده، پس قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، عباس عسکری کارگردان «لوپتو» می‌گوید: «در لوپتو، فرشته و ایمان به خدا هست. لوپتو امید و تلاش را در کنار ایمان نشان می‌دهد، ما روز اول که نشستیم ایده لوپتو را بررسی کنیم، محتوا مدنظرمان نبود، هدف‌مان این بود که ببینیم آیا این ایده ظرفیت جذب مخاطب را دارد یا نه، ایده وقتی جذابیت داشته باشد ادامه پیدا می‌کند و محتوا را به‌وجود می‌آورد.» 
 

او درباره اکران می‌گوید: «لوپتو در طول اکران، مخاطب خوبی داشته است. وقتی می‌بینیم در طول یک‌ماه و اندی صدرنشین گیشه سینما بوده، پس قابلیت رقابت را دارد. کودکی که تا چند وقت پیش با تلفن‌همراه یا در تلویزیون، انیمیشن خارجی می‌دید حالا لوپتو را می‌بیند؛ البته رقابت کار ایرانی با خارجی که بودجه بسیاری داشته و با کمک تیمی قوی آماده شده، ناعادلانه است.»
 

اوادامه می‌دهد: «مراحل تولید انیمیشن طولانی است، همه روزهایش برایم خاطره‌انگیز است. لوپتو با زندگی من پیوند خورده است. زمانی که فیلمنامه را آماده می‌کردم تازه ازدواج کرده بودم و حالا لوپتو را با دخترم تماشا می‌کنم؛ البته لوپتو سال۹۸ آماده اکران بود که به‌دلیل کرونا عقب افتاد. خاطره‌ای که متأثرم کرد مربوط‌به یکی از لوکیشن‌های لوپتوست که خانه‌ای تاریخی با نام شرکت فرش است که بعدها متوجه شدیم تخریب شده و برایم ناراحت‌کننده بود که یک جای سنتی و زیبا خراب شده است.»

منبع: ایرنا

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X