فراخوان چهارمین سوگواره‌ی ملی تئاتر میدانی و تعزیه‌ی اربعین حسینی

شماره مطلب:
835
شنبه 1400/06/13 10:39

فراخوان چهارمین سوگواره‌ی ملی تئاتر میدانی و تعزیه‌ی اربعین حسینی

این سوگواره‌ی ملی در دو بخش «تئاتر میدانی» و بخش «تعزیه و آیین‌های نمایشی» اجرا می‌شود که بخش تئاتر میدانی شامل: انواع تئاترهای خیابانی؛ محیطی و پِرفورمَنس با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده‌ی تئاتر با مخاطبان است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با هدف رونق بخشی به جریان مردمی و دینی اربعین حسینی و با تکیه بر تجارب و توانایی هنرمندان متعهد در سال‌های اخیر با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز، استانداری خوزستان، اداره‌ی کل هنرهای نمایشی، کانون تئاتر دینی، انجمن هنرهای نمایشی و ستاد مرکزی اربعین، هم‌زمان با اربعین حسینی با شرایط خاص در پایانه‌ی مرزی چذابه وسطح شهر اهواز برگزار می‌‌کند.

براساس فراخوان اعلام شده، این سوگواره‌ی ملی در دو بخش «تئاتر میدانی» و بخش «تعزیه و آیین‌های نمایشی» اجرا می‌شود که بخش تئاتر میدانی شامل: انواع تئاترهای خیابانی؛ محیطی و پِرفورمَنس با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده‌ی تئاتر با مخاطبان است.

بخش تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم این سوگواره مربوط به اجرای مجالس تعزیه و آیین‌های نمایشی اقوام در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و یاران ایشان است. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی سوگواره تا ۲۰ شهریورماه بوده و زمان برگزاری سوگواره، ۱ تا ۵ مهرماه ۱۴۰۰ می‌باشد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X