قائم‌‌مقام معاون سیما: مستند «پاییز پنجاه سالگی» کاری متفاوت است

شماره مطلب:
3063
شنبه 1401/09/26 11:06

قائم‌‌مقام معاون سیما: مستند «پاییز پنجاه سالگی» کاری متفاوت است

اکران ویژه مستند «پاییز پنجاه سالگی» در شانزدهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت» با حضور خانواده «شهید محمّد جمالی» در پردیس سینمایی ملّت میهمانان شناخته شده‌ای داشت که از جمله آن‌ها «سلیم غفوری»؛ قائم ‌مقام معاون سیما و رئیس کارگروه طراحی و اجرای کنداکتور جامع سیما بود که در گفت و گو با خبرنگار موسسه درباره این مستند سخن گفت.

اکران ویژه مستند «پاییز پنجاه سالگی» در شانزدهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت» با حضور خانواده «شهید محمّد جمالی» در پردیس سینمایی ملّت میهمانان شناخته شده‌ای داشت که از جمله آن‌ها «سلیم غفوری»؛ قائم ‌مقام معاون سیما و رئیس کارگروه طراحی و اجرای کنداکتور جامع سیما بود. این مدیر فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی درباره کیفیت مستند «پاییز پنجاه سالگی» گفت: به نظرم مستند خوبی است و روایت متفاوتی دارد. فیلم خوش‌ساختی است و به برشی از زندگی سردار سلیمانی می‌پردازد که کمتر تا به حال به آن پرداخته شده است، یعنی دوره‌ای که شهید سلیمانی در جنوب شرقی کشور برای امن‌سازی منطقه تلاش می‌کرد.

«سلیم غفوری» درباره روایت به کار رفته در تولید جدید موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما، گفت: این مستند از آرشیوهای خیلی خوبی استفاده کرد. روایت جدیدی در «پاییز پنجاه سالگی» به کار گرفته شد که از زبان یک شهید به ماجرا پرداخته شد که در سبک روایت کار متفاوتی است. مستند، روایت روانی هم داشت و دارای تعلیق خوبی هم بود و در مجموع مستند خوب و قابل قبولی بود.

قائم‌مقام معاون سیما در پاسخ به این که نسل جوان کشور تا چه حد نیازمند شناخت کامل از شخصیت «شهید سلیمانی» است، گفت: شهید سلیمانی در دوره‌های مختلف کارهای موثر و بزرگی را انجام دادند. در دفاع مقدس و دوره‌ای که در جنوب شرقی کشور فعالیت داشتند، خدماتی انجام دادند و بعد هم حضور در سپاه قدس و به طور خاص در موضوع مبارزه با داعش و تکفیری‌ها تلاش و جهاد داشتند.

وی افزود: درباره دوران دفاع مقدس و مبارزه با تکفیری‌ها کارهای متعددی ساخته شده ولی درباره حضور ایشان در منطقه جنوب شرقی کشور کمتر کار ساخته شده بود و شاید مستند «پاییز پنجاه سالگی» اولین کاری باشد که به طور کامل به این مقطع از فعالیت ایشان می‌پردازد. البته جسته و گریخته در خلال برخی از خاطرات درباره این دوران مطالبی مطرح شده بود ولی به این شکل برای اولین بار مستند «پاییز پنجاه سالگی» وارد این فضا شد که از این جهت ارزشمند است.

«سلیم غفوری» در پاسخ به این که چه پیشنهادی برای تولید آثاری مرتبط با قهرمانانی همچون «شهید سلیمانی» برای مستندسازان دارد، عنوان کرد: به نظرم خیلی مهم است که درباره ابعاد مختلف زندگی و فعالیت شهید سلیمانی مثل دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش مستندهایی ساخته شود و می‌توان مستندهای متعددی تولید کرد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X