محمود گبرلو: عملکرد سازمان سینمایی در یک سال گذشته مثبت است

شماره مطلب:
2440
یکشنبه 1401/06/6 01:37
نیاز به وحدت ملی رسانه‌های تصویری از نگاه یک کارشناس

محمود گبرلو: عملکرد سازمان سینمایی در یک سال گذشته مثبت است

محمود گبرلو منتقد و مجری-کارشناس تلویزیون معتقد است، حضور محمد خزاعی با توجه به سابقه‌ای که در سینما دارد در سازمان سینمایی امیدوار کننده است.

محمود گبرلو روزنامه‌نگار، منتقد و مجری – کارشناس تلویزیون و رادیو در گفتگو با «سایت آوینی» درباره شرایط فعلی سینمای ایران و عملکرد سازمان سینمایی در یک سال گذشته گفت: دولت سیزدهم در موقعیتی در راس سینمای ایران قرار گرفت که انتظار می‌رود با توجه به انتقاداتی که به سینما داشتند تحولاتی را نیز برای سینما رقم بزنند اما متاسفانه به نظر می‌رسد عملکرد دولت سیزدهم و سیاست‌های آن هنوز نتوانسته نتیجه مطلوبی را با خود به همراه داشته باشد.

این نویسنده درباره حضور محمد خزاعی به عنوان رییس سازمان سینمایی بیان کرد: نکته امیدوار کننده در یک سال گذشته و در اقدامات دولت سیزدهم، حضور محمد خزاعی است؛ سینماگری که سال‌ها در سینما حضور داشته و به جریان‌های سینما آگاه است. حضور چنین فردی را در شرایط فعلی سینمای ایران به فال نیک می‌گیریم.

او ادامه داد: رییس سازمان سینمایی در یک سال گذشته تلاش خود را کرده تا تحولات اساسی و زیربنایی را در سینمای ایران ایجاد کند که قطعا شاهد آن بودیم، البته که زمان بیشتری برای تحلیل نیاز است. تلاش این یک سال خزاعی نیز بر اساس تخصص، تفکر و تجربیات خود به دلیل سال‌ها حضور در سینمای ایران است که با استفاده از آن‌ها سعی در حل مشکلات سینما دارد. من معتقدم رویکردها و عملکرد محمد خزاعی در سازمان سینمایی مثبت بوده است.

این مجری درباره پشت سر گذاشتن بحران کرونا در دو سال گذشته عنوان کرد: البته شرایط کرونایی کشور و کل دنیا را نباید فراموش کرد چراکه این شرایط باعث کاهش درآمد سینما بوده است. این بیماری باعث شد که مسئولان برای روش‌های اجرایی جذب مخاطبان در سینما راهکارهای نوینی را مدنظر قرار دهند که یکی از آن‌ها اکران‌های آنلاین و عرضه اینترنتی آثار بود.

گبرلو در پایان تاکید کرد: در این شرایط سخت نکته مهم این است که سینما و تلویزیون با یکدیگر وحدت داشته باشند و تلویزیون نیز تغیراتی در سیاست‌های خود ایجاد کرده و روابط صمیمانه خود را با سینما گسترش دهد چراکه در این شرایط نیازمند وحدت ملی رسانه‌های تصویری هستیم همانطور که پلتفرم‌ها و شبکه نمایش خانگی به کمک سینما آمدند. این وحدت به افزایش مخاطبان و افزایش رضایت آن‌ها منجر می‌شود که در نهایت باعث تحولی مثبت برای سینمای ایران است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X