مخاطب «ترن» همه هنرمندان هستند

شماره مطلب:
3188
شنبه 1401/11/8 11:48

مخاطب «ترن» همه هنرمندان هستند

کارگردان انیمیشن «ترن» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی وپویانمایی) معتقد است فیلمش را بر اساس دغدغه قلبی و موضوعی که به آن تعلق خاطر داشته، ساخته است.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، رضا ارجنگی کارگردان درباره تازه ترین فیلمش گفت: قصه انیمیشن«ترن» درباره یک کارگردان فیلمساز استاب موشن است که داستان انیمیشنی که می‌سازد با داستان زندگی‌اش گره می‌خورد. محل زندگی این کارگردان با دکور فیلمسازی، عروسک‌ها و تجهیزاتی که با آنها انیمیشن‌اش را می‌سازد دقیقا در یک محل قرار دارند به طوری که زندگی این کارگردان وقف کارش شده است.


ارجنگی ادامه داد: برای ساخت این انیمیشن از تکنیک سه بعدی کامپیوتری استفاده می‌شود و زمان فیلم با توجه به فیلمنامه‌ای که نوشته و تبدیل به استوری ریل شده و همچنین توافقی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با دوستان داشته‌ایم حدود هشت دقیقه است.ارجنگی با اشاره به اینکه تولید فیلم در مرحله پیش از انیمیت است گفت:این مرحله یعنی جایی که کاراکترها خلق شده‌اند و ریگ یا همان تجهیز آغاز شده و امیدوارم به زودی وارد مرحله انیمیت شویم.


او با بیان اینکه به طور خاص مخاطبان این فیلم اهالی سینما هستند گفت: فیلم برای همه هنرمندانی ساخته می‌شود که فیلم کوتاه یا انیمیشن می‌سازند و هرکسی که با ساخت یک اثر هنری سینمایی درگیر است و خودش را وقف کاری کرده که به آن علاقه دارد.


این کارگردان گفت: اگر قرار بود این فیلم را برای حضور در جشنواره ها بسازم سعی می‌کردم آ نرا مهندسی کنم. یعنی آن را به شکلی می‌ساختم که بتواند وارد جشنواره‌ها شود و بازخورد خوبی نیز داشته باشد اما این مسایل را به کناری گذاشتم و سعی کردم صادقانه آنچه از دلم برمی‌آید درباره موضوعی که دوست داشتم آن را بسازم به تصویر بکشم. فکر می‌کنم در نهایت اگر کاری را به شکلی که دوست دارید انجام دهید و آن را برای هدفی خاص مهندسی و دستکاری نکنید به دل مخاطب نیز خواهد نشست.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X