مستند «آخرین مسافر» رونمایی می‌شود

شماره مطلب:
3434
چهارشنبه 1402/02/13 10:31

مستند «آخرین مسافر» رونمایی می‌شود

مستند «آخرین مسافر» تولید مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما، براساس روایتی از زندگی شهید مدافع حرم؛ «حاج رحیم کابلی» در سالن حوزه هنری شهر ساری رونمایی می‌شود.

مستند «آخرین  مسافر» روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح با حضور مقامات استانی و خانواده محترم شهید کابلی و مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و کارگردان اثر به نمایش درخواهد آمد و در مراسم رونمایی این مستند، از خانواده این شهید سرافراز تقدیر به عمل خواهد آمد.

مستند «آخرین مسافر» تازه‌ترین اثر موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما به نویسندگی و کارگردانی «محمّدرضا حسین‌پور» نگاهی دارد به روزهای حضور «شهید کابلی» در دوران دفاع مقدس و پس از پایان جنگ تحمیلی که همراه با ثمراتی ارزنده در مسیر روایت‌گری برای جوانان بوده است. مسیری که با حوادث منطقه و هجوم تروریست‌ها به سوریه، منجر به حضور «حاج رحیم» برای دفاع از حرم زینبی شد.

شهید رحیم کابلی از جوانان انقلابی بود که در سال‌های دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند و پس از پایان جنگ، خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد. شروع جنگ در سوریه و هجوم داعش به منطقه، همزمان شد با دوران بازنشستگی حاج رحیم کابلی اما او خود را به میدان جنگ با تروریست‌ها رساند و در نهایت به همراه تعدادی از همرزمان خود یکی از شهدای مازندرانی بود که ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در جبهه خان‌طومان به شهادت رسید که پس از ۶ سال پیکرش به میهن بازگشت.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X