مستند «ماجرای نیمروز» درباره ماجرای ترور شهید محسن فخری‌زاده

شماره مطلب:
2750
چهارشنبه 1401/08/11 09:27

مستند «ماجرای نیمروز» درباره ماجرای ترور شهید محسن فخری‌زاده

مستند «ماجرای نیمروز» تلاش می‌کند ماجرای ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای را با توجه به همه جوانب، بررسی و تحلیل کند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «ماجرای نیمروز» محصول گروه ثریاست و می کوشد علاوه بر ارائه اطلاعات از طریق نریشن، در مصاحبه‌های متعدد و مختلف زندگی خانوادگی، مراتب علمی و روز حادثه را به تصویر بکشد.

«ماجرای نیمروز» اگرچه ساختاری آشنا و تلویزیونی دارد، اما به دلیل شناخته شده نبودن شخصیت اصلی فیلم برای عموم مردم، اطلاعاتی دست اول درباره شهید فخری زاده دانشمند هسته ای ایران برای مخاطبش دارد. اطلاعاتی از روزگار جوانی او، حضورش در جبهه و همکاری‌اش با نهادهای علمی کشور برای تولید علم و دانش روز.

اصل کار در «ماجرای نیمروز» بر مصاحبه است و قرار است بیشتر اطلاعات از این طریق به مخاطب ارائه شود، تعداد افرادی که مقابل دوربین هستند تا درباره شهید صحبت کنند، بسیار زیاد و متنوع است. عکس‌هایی از زمان ترور و مصاحبه‌هایی درباره روز حادثه بخش‌هایی از این واقعیت را روشن می‌کند. مستند «ماجرای نیمروز» به سبک و شیوه مستندهای تلویزیونی و گزارشی سعی می‌کند سرراست و بدون پیچیدگی بوده و بدون آنکه بیننده را خسته کند، موضوع را روشن و به وجوه مختلف حادثه بپردازد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X