نمایشگاه کتاب فرانکفورت ضمن حمایت از صهونیست‌ها برنامه تجلیل از نویسنده فلسطینی را لغو کرد

شماره مطلب:
8598
سه شنبه 1402/07/25 08:07

نمایشگاه کتاب فرانکفورت ضمن حمایت از صهونیست‌ها برنامه تجلیل از نویسنده فلسطینی را لغو کرد

برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، در واکنش به عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موسوم به «طوفان الاقصی» از برگزاری مراسم اهدای جایزه LiBeraturpreis به نویسنده‌ زن فلسطینی خودداری کردند.

آدانیا شبلی، نویسنده‌ فلسطینی پیش‌تر به دلیل نوشتن کتابی در رابطه با قتل دختری فلسطینی توسط سربازان اشغالگر، توسط انجمن «لیت پروم» به عنوان برنده برگزیده شده بود و قرار بود تا جایزه LiBeraturpreis حدود یک هفته‌ دیگر در جریان نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت به وی اهدا شود.

یورگن بوس مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت درباره گزارش‌های رسانه‌ها درباره اعطای جایزه LiBeraturpreis به نویسنده فلسطینی آدانیا شیبلی در طول نمایشگاه کتاب گفت: جایزه‌ مذکور هرسال به نویسندگان زن اهدا می‌شود.

برگزار‌کنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت بهانه لغو مراسم را این‌گونه بیان کرده‌اند: دریافت کننده توسط یک هیأت منصفه مستقل انتخاب می‌شود. با توجه به وحشت علیه رژیم صهیونیستی، برگزارکنندگان این جایزه به دنبال قالب و فضای مناسب برای این رویداد پس از نمایشگاه کتاب هستند.

البته بوس با نگاهی به نمایشگاه کتاب در هفته آینده، افزود: «جنگ علیه اسرائیل، رنج ناشی از آن و محدودیت‌های سفر، بر برنامه ما تأثیر گذاشته است. کنسرت‌های برنامه‌ریزی شده با خوانندگان لیراز و ریتا از اسرائیل نمی‌تواند برگزار شود که این اتفاق باعث تأسف ما می‌شود. اما هرگز نمی‌توان اجازه داد که ترور پیروز شود، به همین دلیل است که می‌خواهیم صدای یهودیان و اسرائیلی‌ها را به ویژه در نمایشگاه کتاب نمایان کنیم.

همچنین به همراه مرون مندل، یکی از نمایندگان برجسته جامعه یهودی در آلمان، در طی یک میزگرد به حمله علیه اسرائیل خواهیم پرداخت. نویسنده لیزی دورون که در تل‌آویو و برلین زندگی می‌کند نیز در مراسم جشن ادبی در روز شنبه نمایشگاه درباره اتفاقات جاری در اسرائیل صحبت خواهد کرد.

ما به طور خودجوش تصمیم گرفتیم که به صداهای اسرائیلی و یهودی روی صحنه زمان بیشتری بدهیم. در روز اول نمایشگاه، ما با PEN برلین برای سازماندهی رویداد «خارج از نگرانی برای اسرائیل» همکاری می‌کنیم که در پاویون فرانکفورت، صحنه فرهنگی و سیاسی نمایشگاه برگزار می‌شود. من بسیار امیدوارم که بتوانیم رویدادهای دیگری را قبل از شروع نمایشگاه ترتیب دهیم. نمایشگاه فرانکفورت با همبستگی کامل در کنار اسرائیل ایستاده است.»

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X