هنرمندان امام رضایی مظلومیت مردم فلسطین را با آثارشان فریاد زدند

شماره مطلب:
8682
سه شنبه 1402/08/16 01:15

هنرمندان امام رضایی مظلومیت مردم فلسطین را با آثارشان فریاد زدند

جمعی از هنرمندان تجسمی کشورمان در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) آثاری با موضوع فلسطین خلق کردند. این رویداد هنری با عنوان «من‌ القدس الی ‌القدس» و با همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و با هدف حمایت از مردم بی‌دفاع غزه برگزار و در آن ۱۴ نفر از هنرمندان برجسته تجسمی کشور آثار هنری خود را با موضوع فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی خلق کردند.

هنرمندان شاخص و برجسته‌ کشورمان از جمله مسعود نجابتی، حسن روح‌الامین، علی بحرینی، علیرضا خالقی، عباس برزگر گنجی، احمد منصوب، مهدی میری، محمدعلی نادری، محسن اسدی، حمید قربان‌پور، مهدی امینی، سعید خاتمی، احمد پژمان و مهدی انفرادی در این رویداد بزرگ حضور دارند.

استاد مسعود نجابتی، طراح و هنرمند مطرح کشورمان است که در این رویداد شرکت کرده، او درباره این رویداد می‌گوید: علاوه بر تکلیف مسلمانی، شوق همراهی با مردم غزه، دلیل حضور من در این است و امیدوارم این تلاش، تأثیرگذار باشد.

 

طرحی که در این رویداد به تصویر کشیدم در واقع بخشی از آیه 114 سوره بقره است که در آن خداوند نصرت مؤمنین را وعده داده و فرموده‌اند: «آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است». همین آیه مبنای کار من قرار گرفته است و امید داریم که این شرایط سخت، ناگوار و تلخی که ما شاهد آن در فلسطین هستیم، منجر به پیروزی شود و ان شا الله مردم غزه نتیجه صبر و مقاومت‌شان را ببینند.

مانع بزرگ تحقق وعده‌های الهی این است که هنوز اذهان جهانیان نسبت به یک سری مسائل آگاه نیستند، یعنی هنوز آمادگی تحقق برخی وعده‌هایی همچون ظهور امام زمان (عج) و برخی نصرت‌های الهی وعده داده شده، وجود ندارد. آمادگی و پذیرش زمانی صورت می‌گیرد که هنر و رسانه نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند و تبیین صورت بگیرد، اینکه ما می‌گوییم اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود، باید تبیین شود، زیرا برای برخی مجامع شاید کاملاً روشن نباشد که چرا باید حذف شود. در داخل کشور اخباری را شاهد هستیم، اما لزوماً این اخبار به گوش جهانیان نمی‌رسد، هنر و در کنارش رسانه حتماً باید این موضوع را برای جهانیان روشن کنند.

بخشی از این روشنگری را ملت فلسطین با ریخته شدن خونشان‌ نشان داده‌اند، مظلومیتی که صدای آن به گوش جهانیان می‌رسد و بخش مهمی از این اتفاق به کمک هنر و رسانه باید به گوش جهانیان برسد.

img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X