پخش مستند «اینجا سفارت نیست» درباره اسناد منتشرنشده از سفارت

شماره مطلب:
2776
شنبه 1401/08/14 11:44

پخش مستند «اینجا سفارت نیست» درباره اسناد منتشرنشده از سفارت

مجموعه مستند ۷قسمتی «اینجا سفارت نیست» به‌کارگردانی مهدی نقویان، روایتی متفاوت از لانه جاسوسی از دل اسنادی است که منتشر نشده است.

«مهدی نقویان»؛ کارگردان مجموعه مستند 7 قسمتی «اینجا سفارت نیست» در مراسم رونمایی از این اثر، گفت: در طول ده سال مستندسازی خلأهای بسیاری در روایت تاریخ انقلاب مشاهده کردم و تلاش کردم همیشه مستندهایی بسازم که روایت شفاف‌تری برای نسل جدید باشد. وی افزود: معمولاً در صداوسیما طی دهه‌های مختلف کارهای خوب بسیار ساخته می‌شود، ولی برای آنها تبلیغاتی صورت نمی‌گیرد و حتی بازپخش مناسبی هم نداشته است اما خوشحالیم که این مسیر در حال اصلاح است.

جلال غفاری مدیرعامل مؤسسه اندیشه و هنر روایت در ادامه با اهمیت شمردن بیانیه گام دوم رهبری برای راهبرد رسانه‌ها در 40 سال دوم حاکمیت، گفت: دو اصل مهم در این بیانیه وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان رسالت جدی رسانه‌ها منظور شود؛ نخست اینکه گذشته به‌درستی شناخته شود که اگر این‌گونه نباشد، دروغ‌ها جای حقایق را خواهند گرفت و روایت تاریخ به‌صورت شفاف و درست می‌تواند جلوی این تحریف‌های تاریخی را بگیرد. غفاری نهضت امیدآفرینی را رسالت دیگر رسانه‌ها در این بیانیه عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های مهم شبکه افق این است که این روایت‌های درست تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل مؤسسه اندیشه و هنر روایت با بیان این نکته که مستندهایی از این جنس هیچ وقت کهنه نمی‌شوند، افزود: پیشنهاد من این است که در پخش‌های بعدی و با ویرایش و تکمیل کردن روایت‌ها، مجدداً در زمان‌های دیگر این کار بروزرسانی و پخش شود.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X