پخش مستند «مردان یمنی»

شماره مطلب:
2059
دوشنبه 1401/02/26 02:32

پخش مستند «مردان یمنی»

شبکه‌ی پرس تی‌وی با پخش مستند «مردان یمنی» به کارگردانی «محمّد بنکدار»، تاریخ و ریشه‌های یمن و تاثیر آن در روابط امروزی این کشور با کشورهای همسایه و منطقه را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

شبکه‌ی پرس تی‌وی با پخش مستند «مردان یمنی» به کارگردانی «محمّد بنکدار»، تاریخ و ریشه‌های یمن و تاثیر آن در روابط امروزی این کشور با کشورهای همسایه و منطقه را مورد واکاوی قرار می‌دهد و با اشاره به حمله تلافی‌جویانه‌ی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، به تاریخ مبارزات حوثی‌های یمنی با استعمار انگلیس در گذشته و ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در سال‌های اخیر می‌پردازد. هم‌چنین مستند «مردان یمنی»، تاریخ‌چه‌ی آغاز جنگ و درگیری‌ها در یمن و تجاوز و دخالت آشکار چند کشور عربی به رهبری عربستان سعودی را در امور داخلی این کشور بررسی می‌کند. این مستند در عین حال نگاهی دارد به رابطه‌ی تاریخی، نزدیک و حسنه‌ی حوثی‌ها با ایران و قدمت ۱۳۰۰ ساله این قوم در کشور یمن.

این مستند در 4 قسمت متوالی از سه‌شنبه ساعت ۰۴:۰۰ پخش می‌شود و بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X