پر زرق و برق نبودن «سینماحقیقت» به سود این رویداد هنری بوده است

شماره مطلب:
1235
یکشنبه 1400/08/30 01:06
یاسر خیر:

پر زرق و برق نبودن «سینماحقیقت» به سود این رویداد هنری بوده است

یاسر خیر مستندساز شناخته شده سینمای ایران می‌گوید: برگزاری ترکیبی آنلاین و فیزیکی جشنواره‌ها، علاوه بر افزایش مخاطبان، به معرفی استعدادها کمک می‌کند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یاسر خیر مستندساز درباره چگونگی شکل برگزاری این رویداد سینمایی گفت: شخصا با پخش آنلاین و ترکیب آن با پخش در سالن سینما بسیارموافق هستم. چراکه پخش آنلاین به علاقه‌مندان در سراسر ایران و جهان این امکان را می‌دهد که به فیلم‌ها دسترسی داشته باشند و آنها را تماشا کنند و این در طولانی مدت مخاطبان بیشتری را برای جشنواره «سینما حقیقت» به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: به هر حال باید پذیرفت که در دنیا تغییراتی در پخش فیلم‌ها بوجود آمده و پخش آنلاین زین پس در بسیاری از جشنواره‌های آینده مرسوم خواهد شد. در نهایت باید بگویم برای این دوره نیز ترکیب پخش آنلاین و پخش در سالن‌های سینما با مخاطبین را بسیار مناسب می‌دانم.

این مستندساز همچنین درباره اهمیت جشنواره «سینما حقیقت» و اینکه تا چه اندازه در معرفی استعدادهای تازه به سینمای مستند نقش داشته است، گفت: جشنواره سینما حقیقت یک ابزار بوده و به خودی خود هویت زنده و تصمیم گیرنده‌ای ندارد. به هر حال هر زمان که گردانندگان متخصص و با دانش از آن پشتیبانی کنند، بالطبع می‌تواند تاثیر‌گذارتر هم باشد.

کارگردان مستند «آهستگی» ادامه داد: این جشنواره در چنین شرایطی می‌تواند استعداد معرفی کند، مدرسین تراز اول بین‌المللی را برای تدریس دعوت کند، فیلم‌های خلاقانه و با سلایق گوناگون در جشنواره به نمایش بگذارد، فیلم‌ها را بدون سانسور و حذفیات نمایش دهد. برآیند همه این اتفاقات استقبال مخاطب خواهد بود.

خیر افزود: البته مهمترین مسئله در این موضوع تداوم این رفتارهاست، که در جامعه کوتاه مدت ایرانی بسیار دشوار است. بنابراین جشنواره سینما حقیقت هم از تاثیرات جامعه در امان نمانده و تغییرات و فراز و فرودهایی را در این سال‌ها تجربه کرده است. اما چون سینما حقیقت همچون بعضی جشنواره‌های دیگر داستانی پر زرق و برق نیست خوشبختانه کمتر مورد توجه مدیران بالادستی دولتی قرار گرفته و همین به سود جشنواره تمام شده است.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری پانا

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X