کارگروه حفظ قرآن در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت راه اندازی شد.

شماره مطلب:
8545
چهارشنبه 1402/07/12 01:11

کارگروه حفظ قرآن در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت راه اندازی شد.

جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و فعالان و حافظان قرآنی در نظام سلامت در سه حوزه استاد و کارمند و دانشجو زینت مجموعه وزارت بهداشت هستند و در جشنواره‌های متفاوت قرآنی علی الخصوص جشنواره وزارت بهداشت شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مجموعه فعالیت‌هایی که مرکز فرهنگی وزارتخانه و مرکز قرآن و عترت امسال در دستور کار خودش قرار داد برنامه‌های تخصصی حافظان است تا در حوزه‌های آموزشی تبلیغی و ترویجی و حمایتی فعالیت داشته باشد.

باقری در خصوص نخستین همایش آموزشی فرهنگی دختران حافظ قرآن گفت: در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) نخستین همایش آموزشی و فرهنگی دختران دانشجوی حافظ قرآن دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران را دهم مهرماه برگزار کردیم. این دوره با هدف شبکه سازی فعالان و حافظان قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و حوزه دانشجویی شکل گرفت و امیدواریم در ادامه برنامه‌های حمایتی و آموزشی در حوزه حافظان قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی را بسط و گسترش دهیم و شاهد فعالیت‌های آموزشی در حوزه تبلیغی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور باشیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: در این همایش ۳۵۰ دختر دانشجوی حافظ قرآن از دانشگاه‌های مختلف تهران حاضر شدند که برنامه‌های متفاوت و کارگاه‌های تخصصی حوزه حفظ و کارگاه‌های عمومی در حوزه قرآن و علم و روش‌های تدبر در قرآن با حضور اساتید حافظ قرآن برای آنها اجرا شد.

وی بیان داشت: کارگروه حفظ قرآن در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت راه اندازی کردیم و به همت این کارگروه برنامه‌های حمایتی و آموزشی در راستای حفظ قرآن و حمایت از حافظان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهیم داشت.

باقری در خصوص برنامه‌های پیش روی این مرکز گفت: در حال برنامه ریزی برای جشنواره بیست و هشتم قرآن و عترت وزارت بهداشت هستیم و از آنجایی که وزارت بهداشت امسال میزبان جشنواره ملی دانشجویان سراسر کشور است امیدواریم شاهد رشد کمی و کیفی جشنواره بیست و هشتم در بخش‌های مختلف در کنار برگزاری جشنواره ملی دانشجویان باشیم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X