کتاب «وارونگی افکار عمومی» در خبرگزاری فارس رونمایی شد
«سپهر خلجی»؛ نویسنده کتاب «وارونگی افکار عمومی» درباره این کتاب گفت: نبرد امروز صحنه درگیری افکار عمومی است و شاهد این مطلب تعدد شبکههای اجتماعی، رسانههای ماهوارهای و... است. تلاش ما اثرگذاری بر افکار جامعه است. چرا دشمن باید به جای یک اقدام نظامی، شبکه تلویزیونی و رسانهای راهاندازی کند، آن هم متناسب با ذائقه مخاطب ایرانی؟ عرصه، عرصه اثرگذاری بر افکار عمومی است. اگر دشمن هم بخواهد کار نظامی انجام دهد، یک پایه اساسیاش در حوزه رسانه است. سند روشن این قضیه حمله آمریکا یک سال قبل از حمله به عراق، افکار عمومی عراق را تحت تاثیر قرار داد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید درباره وارونگی افکار عمومی کاری انجام دهیم، افزود: درباره افکار عمومی کارهای زیادی انجام شده است اما درباره وارونگی آن نه. موضوع یک موضوع کاربردی و فوری و ضروری برای نظام رسانهای کشور است، چراکه بعضی اوقات مدام دچار وارونگی افکار عمومی میشویم. برای نگارش این کتاب، از ۴٣ نفر از فعالان حوزه رسانه و از استادان جامعهشناسی، روانشناسی و صاحبنظران حوزه رسانه هم کمک گرفتیم.